گروه BEUMER دو نوار نقاله لوله را با ظرفیت انتقال بسیار بالا برای انتقال سنگ آهن از بندر به یک تولید کننده فولاد عرضه کرد.
برای حمل مقادیر زیادی سنگ آهن از بندر لانگشان چین به کارخانه تولید کننده فولاد گروه Shandong Steel & Rizhao Steel یک راه حل اقتصادی مورد نیاز بود. اجرای پروژه حدود هشت ماه به طول انجامید. فقط در مدت چهار ماه ، ارائه دهنده این سیستم آنها را با طول 6.6 کیلومتر و ظرفیت انتقال 5500 تن در ساعت نصب و راه اندازی کرد.
شاندونگ یک منطقه شرقی چین در دریای زرد است. در اینجا تعداد بیشتری از مردم آلمانی و اتریشی زندگی می کنند ، در حالی که مساحت شاندونگ تقریباً نیمی از وسعت آلمان است. نام آن به “شرق کوه ها” ترجمه می شود و به رشته کوه Taihang اشاره دارد ، که در شرق آن این استان ساحلی واقع شده است. و بین کلانشهرهای اقتصادی چین پکن و شانگهای واقع شده است. مزیت دیگر دسترسی آن به رودخانه زرد است: این منطقه دارای شبکه انبوهی از آبراهه ها و چندین بندر مهم تجاری و ترانزیتبی است. دفتر مرکزی تولید کننده فولاد Shandong Steel Group & Rizhao Steel Group نیز در اینجا قرار دارد.
برای تولید ، این شرکت به مقدار زیادی سنگ آهن نیاز دارد که به بندر لانگشان تحویل داده شود. برای انتقال مواد به کارخانه ، این شرکت قبلاً به یک نوار نقاله بسته لوله متکی بود ، اما ظرفیت به تدریج از بین رفت و دیگر قادر به تحمل حجم حمل و نقل نبود. مدیران به دنبال یک راه حل اقتصادی بودند و به گروه مهندسی بندر شاندونگ مراجعه کردند. ارائه دهنده خدمات مهندسی به عنوان پیمانکار عمومی برای ایجاد زیرساخت ها مامور شد. حال س theال این بود: آیا نیروگاه باید از یک شبکه راه آهن و جاده گسترده توسعه یافته استفاده کند یا در یک راه حل سیستم نوار نقاله سرمایه گذاری کند؟
نوار نقاله های لوله ای – آیا نتیجه می دهد؟
همانطور که میدانیم نوار نقاله ها انواع مختلفی دارند. ژنگوی ژانگ ، مدیر پروژه در BEUMER Machinery (شانگهای) شرکت ، آموزشی ویبولیتین می گوید: “البته ، ما باید اثبات می کردیم که این سرمایه گذاری ارزشمند است” ، پیش از این ، ما یک ارزیابی اقتصادی انجام دادیم. این شامل مطالعه امکان سنجی ، محاسبه سرمایه گذاری ، برنامه زمان بندی پروژه و تجزیه و تحلیل هزینه و سود بود. متغیرهای مختلفی برای مقایسه هزینه های نوار نقاله لوله با هزینه کامیون یا قطار لازم است ، به عنوان مثال هزینه حمل و نقل به ازای هر تن ، حجم ماده ای که باید در یک بازه زمانی مشخص جابجا شود و همچنین هزینه های سرمایه گذاری خاص و مالیات طرح استهلاک. ژنگوی ژانگ توضیح می دهد: “هزینه های بیشتری برای ساخت و تأمین نوار نقاله و همچنین برای نصب مکانیکی و الکتریکی اضافه می شود”. کارهای ساختمانی پیچیده نیز اغلب لازم است. سرمایه گذاری اولیه در یک سیستم انتقال معمولاً بسیار زیاد است ، اما هزینه های عملیاتی یک نوار نقاله لوله بسته به نوع کاربرد می تواند به میزان قابل توجهی پایین تر باشد. از عوامل مهم می توان به برآورد هزینه یک تن مواد برای جابجایی یا در مورد وسایل نقلیه ، تعداد رفت و برگشت در ساعت اشاره کرد. Zhengwei Zhang توضیح می دهد: “نوار نقاله های لوله ما مستقیماً به مقصد می رسند و ما می توانیم بلافاصله آن را با ساختار سایت مربوطه تطبیق دهیم.” یک مزیت قابل توجه فناوری BEUMER این است که منحنی های افقی و عمودی را امکان پذیر می کند.

مکانیزم نوار نقاله لوله ایی
بسته به ویژگی های ماده انتقال یافته و همچنین هندسه سیستم ، می توان منحنی های عمودی را با زاویه های شیب تا 30 درجه و منحنی های افقی با زاویه انحراف تا 90 درجه را پیاده سازی کرد. این توانایی جهت یابی در منحنی ها تعداد پشتیبانی ها را کاهش می دهد و برج های انتقال را جایگزین می کند ، که باعث صرفه جویی قابل توجهی در مشتری می شود. این سیستم سنگ آهن را به طور ایمن در مناطق مختلف مانند جاده ها ، مناطق مسکونی یا رودخانه ها محصور می کند. در مرحله طرح ریزی سیستم ، تکنسین های BEUMER از نرم افزار اختصاصی محاسبه برای تعیین بارهای استاتیکی و دینامیکی استفاده می کنند – بارهایی که فقط بر کمربند تأثیر نمی گذارند بلکه بر روی ساختار ساختار فولادی به طور کلی تأثیر می گذارند. این یک پیش شرط برای اندازه گیری ایمن و صحیح سازه ها است.
اثرات زیست محیطی و اقتصادی
گروه BEUMER نوار نقاله های کمربند خود را با درایوهای برقی ایمن از نظر محیط زیست و کمربندهایی با انرژی کم تأمین می کند. بنابراین ، به ویژه در این زمان های تغییر اقلیم و افزایش انتشار گازهای گلخانه ای ، آنها گزینه پایدار تری محسوب می شوند. موتورهای مورد استفاده معمولاً قابل تنظیم هستند ، این امر باعث می شود تا بارها در شرایط مختلف عملکرد بهینه در واحدهای درایو توزیع شوند. طراحی بسته این سیستم انتقال از محیط زیست در برابر سقوط کالاهای حمل شده نیز محافظت می کند. مزیت دیگر از بین بردن توسعه گرد و غبار در خط دویدن است. این مهم است زیرا بخش بین بندر و گیاه از طریق جاده های عمومی و مناطق مسکونی عبور می کند.
ژنگوی ژانگ می گوید: “ارزیابی ما از گزینه های مختلف حمل و نقل باعث شد که بتوانیم کل هزینه های هر تن را در طول زمان در نظر بگیریم”. “با استفاده از این نرم افزار ، نوار نقاله لوله به سرعت هزینه خود را پرداخت می کند و سیستم سازگار با محیط زیست نسبت به حمل و نقل کامیون است.”
بهینه کردن سیستم انتقال
مهندسین BEUMER به همراه مدیران در شاندونگ راه حلی را تهیه کردند که مطابق با نیاز آنها باشد. تأمین کننده سیستم یک سیستم انتقال متشکل از دو نوار نقاله لوله را تحویل داده است. طول کلی تقریباً است. 6.6 کیلومتر ، قطر 500 میلی متر. با سرعت 5.15 متر بر ثانیه ، سیستم هایی که با هم کار می کنند تا 5500 تن ماده در ساعت را انتقال می دهند که به طور قابل توجهی از محلول انتقال موجود موجود پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، از برج انتقال استفاده می شود.
گروه BEUMER مسئول کل پروژه بود که شامل طراحی سیستم و کل ساختار فولادی بود. سیستم انتقال کاملاً محصور شده حمل و نقل سنگ آهن با محیط زیست ، بدون گرد و غبار و کم انرژی را تضمین می کند. ارائه دهنده سیستم نصب را در سپتامبر 2018 آغاز کرد و فقط چهار ماه بعد راه اندازی شد. اجرای کامل پروژه تنها هشت ماه به طول انجامید. لیو کیانگ ، مدیر اجرایی و مدیر کل شرکت کشتی سازی و صنعت ماشین سازی بندر Rizhao ، با مسئولیت محدود ، گروه مهندسی بندر شاندونگ ، اظهار داشت: “ما از راه حل تک منبع BEUMER Group و نحوه اجرای پروژه بسیار راضی هستیم”. “دو نوار نقاله لوله به ما امکان می دهد که به روشی اقتصادی تر کار کنیم و برای گسترش ظرفیت های آینده در کارخانه خود به طور مطلوب آماده هستیم.”