حسگرها و الگوریتم ها به عنوان بخشی از پروژه آزمایش ویژگی های خودمختار ، آگاهی از موقعیت و تشخیص مانع را برای هلیکوپتر ایرباس فراهم می کنند.
خلبانان برای نظارت و کنترل پرواز در طول برنامه از یک صفحه لمسی و صفحه ای فرسوده استفاده می کنند ، معروف به Vertex. هلیکوپتر Flightlab همچنین دارای پرواز به سیم برای خلبان خودکار پیشرفته خواهد بود.
در اطلاعیه ایرباس آمده است: “ترکیبی از این فناوری ها سیستمی را قادر می سازد که بتواند ناوبری و آماده سازی مسیر ، برخاستن و فرود خودکار و همچنین پیروی از یک مسیر پرواز از پیش تعیین شده را مدیریت کند.” غول هوافضا گفت این ویژگی ها می تواند آماده سازی و مدیریت مأموریت را ساده کند ، بار کاری خلبانان را کاهش دهد و ایمنی را افزایش دهد.
ادغام تدریجی فن آوری ها در Flightlab پیش از تظاهرات کامل در سال 2023 آغاز شده است.
گراشیا ویتادادینی ، مدیر ارشد فناوری ایرباس ، گفت: “ما از پتانسیلی که پروژه نشانگر Vertex ارائه می دهد هیجان زده هستیم.”
“با استفاده از آزمایشگاه پرواز پلت فرم-اگنوستیک خود برای رسیدن به این فن آوری ها ، ما یک بستر آزمایشی چابک و کارآمد داریم که از توسعه سیستم های خودمختار آینده پشتیبانی می کند که بعداً می توانند برد هلیکوپترهای فعلی ایرباس و سیستم عامل های eVTOL را تجهیز کنند.”
اطلاعیه پروژه اضافه کرد: “مأموریت ایرباس این نیست که خودمختاری را به عنوان یک هدف به خودی خود پیش ببرد ، بلکه باید فن آوری های خودمختار را در کنار سایر نوآوری های فن آوری کشف کند. با انجام این کار ، ایرباس قادر است پتانسیل افزایش عملیات آینده را تجزیه و تحلیل کند و در عین حال از این فرصت ها برای بهبود بیشتر ایمنی هواپیما استفاده کند. ”
Vertex توسط Airbus UpNext ، زیرمجموعه ایرباس ، که برای پیگیری سریع فناوری های آینده ایجاد شده است ، مدیریت می شود.